cadaster نمایش دریافت پروانه سینمایی

cadaster: نمایش دریافت پروانه سینمایی اولین فیلم مهران مدیری اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی تب کریمه کنگو در کمین است

یک مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون۲ نفر بر اثر تب کریمه کنگو در کشور فوت کرده‌اند،گفت:فردی که دراصفهان فوت شده،مشکوک به این بیماری بوده ولی هنوز این مساله به تای

تب کریمه کنگو در کمین است

تب کریمه کنگو در کمین است

عبارات مهم : بهداشت

یک مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون۲ نفر بر اثر تب کریمه کنگو در کشور فوت کرده اند،گفت:فردی که دراصفهان فوت شده،مشکوک به این بیماری بوده ولی هنوز این مساله به تایید آزمایشگاهی نرسیده هست.

کریم امیری، معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شرکت دامپزشکی کشور در گفتگو با مهر راجع به منتشر فیلم شده است در اینترنت مبنی بر فوت و دفن قرنطینه ای یک فرد در اصفهان بر اثر بیماری تب کریمه کنگو، اظهارداشت: بیماری تب خونریزی دهندهٔ کریمه کنگو (CCHF) هر ساله در ایران، به خصوص هنگامی که که هوا گرم و فعالیت کنه ها زیاد می شود، شیوع می یابد، این بیماری بومی است و نمی توان گفت که فقط مخصوص امسال است.

تب کریمه کنگو در کمین است

وی با بیان اینکه موردی که در اصفهان عنوان شده، هنوز به تأیید قطعی آزمایشگاهی نرسیده هست، افزود: البته این مساله را باید از وزارت بهداشت سؤال کرد ولی براساس اطلاعاتی که ما از این وزارت منزل دریافت کرده ایم، هنوز این مساله به تأیید قطعی نرسیده است.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شرکت دامپزشکی کشور عنوان کرد: ولی چون این فرد علائمی شبیه (CCHF) داشته و به عنوان یک فرد محتمل که مبتلا به این بیماری است در نظر گرفته شده؛ در چنین مواردی رعایت یک سری احتیاطات انجام می شود چراکه تماس انسان با انسان احتمال شیوع بیماری را زیاد کردن می دهد.

یک مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون۲ نفر بر اثر تب کریمه کنگو در کشور فوت کرده‌اند،گفت:فردی که دراصفهان فوت شده،مشکوک به این بیماری بوده ولی هنوز این مساله به تای

امیری تصریح کرد: ممکن است ابتلای این فرد به بیماری تب کریمه کنگو تأیید شود ممکن هم است تأیید نشود ولی تاکنون تأییدیه آزمایشگاهی جهت این فرد صادر نشده است.

تاکنون ۲ نفر بر اثر تب کریمه کنگو فوت کرده اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون ۲ نفر بر اثر این بیماری در کشور فوت کرده اند، اظهارداشت: از ۲۷ نفری که از اول سال تاکنون به این بیماری مبتلا شدند، دو نفر فوت کردند که یک نفر از آنان در کرمانشاه و دیگری در بندرعباس بوده که نفر دوم در کشتارگاه کار می کرده و کارگر کشتارگاه بوده است.

تب کریمه کنگو در کمین است

امیری ادامه داد: کسانی که بر اثر این بیماری فوت می کنند افرادی هستند که دیر به دکتر مراجعه می کنند، توصیه ما به مردم این است که در چنین فصلی اگر علائمی شبیه سرماخوردگی پیدا کردند، آن را دست کم نگیرند و سریع به دکتر مراجعه نمایند؛ اگر فرد در مراحل نخست بیماری به دکتر مراجعه کند احتمال درمان او بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: ولی زمانی که به مرحله خونریزی بیماری می رسیم امکان نجات بیمار بسیار کم کردن می یابد.

یک مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون۲ نفر بر اثر تب کریمه کنگو در کشور فوت کرده‌اند،گفت:فردی که دراصفهان فوت شده،مشکوک به این بیماری بوده ولی هنوز این مساله به تای

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شرکت دامپزشکی کشور با بیان اینکه امسال بیماری تب کریمه کنگو از ۱۴ فروردین به بعد در کشور شیوع یافته هست، اظهارداشت: امسال اوضاع بارندگی های نیز مطلوب بود به همین علت فعالیت کنه ها به شدت زیاد کردن یافت؛ بیماری تب کریمه را کنه ها معمولاً از یک دام به دامی دیگر انتقال یافته و دام ها را آلوده می کنند، دام نیز هیچ علائمی از آلودگی ندارد و اگر در مرحله ای که ویروس در بدن دام هست، کشتار انجام شود ترشحات آن می تواند جهت فردی که در معرض دام قرار دارد، خطرناک باشد.

توصیه های دامپزشکی به مردم/ از کشتار غیرمجاز دام ها بپرهیزید

تب کریمه کنگو در کمین است

امیری به مردم توصیه کرد: اگر در روستاها حضور دارند تلاش کنند در محل هایی که دام وجود دارد اسکان پیدا نکنند و مراقب باشند که کنه وارد بدنشان نشود؛ بدنشان را به دقت بررسی و از لباس های رنگ روشن استفاده کنند که اگر کنه ای روی لباسشان بود به آسانی بتوانند آن را مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: دامداران نیز به طور مرتب به سمپاشی دام های خود ادامه دهند تا بتوانند کنه ها را از بین ببرند همچنین اگر فردی از اعضای یک خانواده بیمار شد، او را سریع به بیمارستان برسانند و افراد سالم با ترشحات بیمار تماس نزدیک نداشته باشند، با او هم غذا نشوند، همچنین پرنسل بیمارستان موارد ایمنی را در ارتباط با این بیماران کاملاً رعایت کنند مثلاً اگر تزریقاتی انجام می دهند حواسشان جمع باشد که سرنگ آلوده اتفاقی با بدن خودشان تماس پیدا نکند.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی شرکت دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه افراد باید از تماس مستقیم با کنه ها جدا پرهیز نمایند، تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم به هیچ وجه کنه ای را که روی بدن دام است با دست جدا نکنند، به محض اینکه روی بدن دام کنه مشاهده کردند مبادرت به سمپاشی نمایند؛ همچنین کسانی که در کشتارگاه ها کار می کنند با پرسشها ایمنی فردی را رعایت نمایند و هنگام کشتار حتماً از دستکش و عینک استفاده کنند.

امیری تصریح کرد: بعضی سلاخ ها عادت دارند هنگام کشتار چاقوی خونی را در دهان خود قرار می دهند که از آنان می خواهیم اکیداً از این کار خودداری کنند، ضمن اینکه لاشه هایی که در کشتارگاه کشتار می شود باید قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسد حداقل ۲۴ ساعت در اتاق سرد و در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود تا طی این مدت اگر ویروسی در لاشه دام هست، از بین برود.

وی گفت: لاشه هایی که به شکل غیرمجاز در معابر و منازل کشتار می شوند و این مرحله را طی نمی کنند، می توانند جهت سلامتی انسان ها مضر باشند.

واژه های کلیدی: بهداشت | بیماری | مدیریت | کشتارگاه | دامپزشکی | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار